tirsdag 24. november 2009

Helga vår!

Har ikke hatt tid til og legge inn bilder og sånn før nå. Er midt i fagprøven min!! I går skreiv jeg en 15 siders oppgave. Idag skal de komme og se på meg gjennomføre planen for dagen og se hvordan jeg jobber. I ettermiddag-morgen tidlig skal jeg skrive ei evaluering og klokka 12 i morgen kommer svaret. Blir jeg barne og ungdomsarbeider?? Må si jeg er fryktelig spent!! Meen- er jo ikke det det skal handle om nå!! Nå var det helga vi skal snakke om! Og for ei helg har stor kost oss!!!! Fredag var det reint og fint her!! Thea sovnet på soffaen dakkars så ho måtte jeg bære i seng!! Jeg tente masse sterarinlys og hadde Kine-hjemme-alene-og-koser-raua-av-seg-kveld.
Mitt inni alle putene der-der satt jeg hele kvelden. Så på nytt på nytt og leste i bok!! Stor koselig!! Hva synes du foresten om putene? Kjøpte nye grønne-skulle egenlig bare prøve de litt i soffaen men synes det blei ganske stilig mot de petrol fargede!!Synes det blei veldig koselig rett og slett:)
Usansett mens jeg lå her og dovnet meg så lå Thea her og dovnet seg!
Thea liker prinsesse senga si! Det er ingen tvil om det. Like vel sliter jeg som ett vondt dyr for tiden med og få den ungen til og sove!! Er ikke planer.. Mamma har kommet og hjulpet meg noen ganger men jeg mener jo og tror det er ei lettvind løsning. Jeg må jo klare det selv. Men når du sitter inne med ho i over to timer og ho ligger faktisk fint etter mye om og men så sovner ho ikke likevel.. Blir gaaal til tider!! Så tips motaes med takk!!! Stor takk faktisk!!!
Så tilbake til helga!! Lørdagen var nydelig!!! Var så flott vær så vi kunne ikke anna en og kle oss og gå ut på en tur!!
Det likte nurkeline!! Vi gikk inn over grostøl-vi skulle bare lufte vettet litt før vi skulle på julemarked. Men det tok sannelig sin tid!!
Vi måtte tross alt hoppe litt i grann. Og balansere littegrann!!!!
Og så måtte vi jo så klart klatre litt i grann!! Min lille datter er stor på den salgs!! Hoppe balansere og klartre mener jeg!! Er virkelig til og bli små tullete av hehe:) Men ser jo sammtidig at ho nyter det! Ho elsker og være aktiv!!
Her posere ho også for kamraet:)

Du må jo være litt enig med meg! Ho er akkuart passelig fotogen??? Ho elsker og bli tatt bilder av!!
Høst på justvik er deilig!! Er jo det andre plasser også sikkert hihi men vi liker oss nå en gang best her da!! Bekker og greier!! Tror vi stod og så på den i over en halv time. Thea var trollbundet!!!
Men jeg skjønner henne godt da!!! Må si det!! Spes når vi så ender gjernnom trærne!! Litt av ett høst syn!!












Blir jo nesten øm i sjela hihi:) Var ikke bare meg som synes det var fint. Thea likte dette også ho hihi. Men jeg må si!! Det er helt utrolig. Meldte Thea inn i en prinsesse klubb for ei stund siden. Velkomstpakka den inneholdt en sekk og den sekken. Vel det er DEN SEKKEN!!!!Den ulitmate beste og fineste sekken ever!! Iallefall ifølge min datter. Ser ho sekken sakl ho ha på seg sekken. Uansett om den er blytung eller våt eller ja. Ett fett. MIIIIIIN sekk.. Og med sånne komentarer vet alle mammaer at det er på tide og gi seg!!!

Og apropo det og gi seg. Min unge trasser noe så inni hampen for tiden.. Blir matt. 2 års trassen er i gang for fult i Justlia det er helt sikkert! min min min og legge seg ned og hyle og ikke skjønne at det er mamma som bestemmer.. Jeg kan nevne i fleng altså!!!

Jaja. helga ja hihihi:):) Etter den flotte turen vår sovnet Thea i vogna og jeg bestemte meg for en røyk hos HildePilde.

Se så godt ungene våre har det!! Godt med klær. Sutt og fille inni ullpose og fleceteppe over seg og der kan de bare legge seg gode og varme og sovne mens mammaer drar dem med seg der de måtte behage seg og ville gå!!! Unger har det godt-min unge iallefall:):) Er nemlig ikke dummere en at jeg vet at det er mange selv i Norge som ikke har det bra. Og at Thea og jeg er priviligerte!!!

Etter røyken og en liten skravvel gikk vi ned til bydelshuset for og gå på julemarked sammen med bestemora til Thea. Vi koste oss masse med nissegrøt og julebrus og pepper kake hjerte og så vanderet vi rundt og så på tingene. må si jeg var litt skuffet.. I fjor var det flere ting. Jeg kjøpte bla en super kul engel til 50 kroner. Sånn hjemme laga sak.. I år var det mest ting som jeg er sikker på kom fra http://www.netthandelen.no/. Så det var stor skuff. Men jeg fikk kjøpt meg seks eggeglass. Det finnes tross alt alltid noe og kjøpe. Thea fikk foresten en matboks i tre av bestemora si også!!!

Så skyntet vi oss hjem og tente i peisen. Bedrev litt data og tvtitting før Ole Emil og Lene skulle komme på overnatting. Pappaen til Ole Emil skulle ha seg en fest og de andre i hustanden måtte rømme!! Mor og barn søkte tilflukt hos oss og det var super koselig!!

Lene hadde kjøpt med helgepasta. Hadde aldri hørt om det før. Men var fullkornspasta og kylling.pesto og fløte. Sopp og paprika også inn i ovnen med ost på! Kjempe godt. Så det skal vi lage flere ganger:) Thea og Ole Emil var kjempe flinke til og hjelpe!!

De kuttet og styrte og fikse og ordnet!! Super fornøyde med og hjelpe!! Ole Emil spise som han aldri hadde fått mat før. Men tuppa mi ho ville ikke smake ei gang ho. Spiser så lite for tiden. Hvis ikke det er pannekaker da-for det kan ungen bøtte innpå!!!

Resten av lørdagen bare koste vi oss med film og lek og sleit ungene ut! Ole Emil la seg kjempe fint i senga til Thea. Og etter utallinge prøvelser sovnet Thea på fanget mitt i stua. Når endelig ungene var lagt var det vin drikking på Lene og jeg og sladring og vasing og sånne ting som man bare må gjøre når man drikker vin!!!!

Søndagen badet ungene sammen og det likte de!!!

De smilte og lo og var definetivt rynkete da de kom opp for og spise frokost!! Etter mat var det tid for litt data mens Kinepine gikk og dusjet.

Deretter var planen egenlig en tur til dyreparken. Men etter noen blitt ut døra så tenkte vi nei. Ikke helt aktuelt!!!! Det pøsregnet jo. Så da gikk Mødrene i tenkeboksen og kom frem til at det eneste som virket på en dag som denne. Det er JUMO lekeland i Arendal!!

Så vi duret i vei!!! Og gjett om det blei en flott formiddag!!!Og gå i lekeland er virkelig perfekt for lillemor!!! Ho elsker som sagt og bevege seg!! Synes det er så leit egenlig at det ikke finnes noen fridtidstilbud- Minigym eller noe for de i den alderen. De elsker jo og farte rundt og begvege seg. Klartre og balansere og styre!! Har spurt Just.IL.om det kunne vært noe for dem. Turn hadde jo vært genialt. Men der er det flere års vente tid.. Sprøtt men sant.

Iallefall koste vi oss masse i lekeland og etter vi var der var vi innom plantasjen en tur før vi spiste middag på BurgerKing. Aldri vært der før. Og trodde aldri jeg skulle si noe sånn. Men det var fint der:)

Så som dere skjønner hadde vi ei flott helg!!!

Nå bare tenker jeg fagprøve så nå slutter jeg av!! Sier så klart i fra hvordan det gikk!!

Ingen kommentarer: