lørdag 26. desember 2009

Ohh Jul med din glede:):)

Da var en del av julen alt overstått. Merkelig.. Vi bruker hele desember og litt til på og vaske og rydde. Bake og kjøpe presanger og i løpet av en kveld er det meste over.. VILT!!
Julaften her var utrolig herlig:) Masse deilig mat som mammaen min laga og ett stort berg med pakker:) Trodde aldri jeg skulle si det-men det kan bli for masse pakker! På slutten var Thea så lei pakker at ho ikke ville mere. Ho ville bare leke med det ho hadde fått. Men da tvang tanta henne og åpne resten også hehe:)
Jula begynte stille og rolig her hjemme! Vi satt under dyna i stua så på julemorgen og åpnet julesokken.
Thea blei ganske så glad. Der var det postmann Pat bok og det var masse godterier og det var clementin og jucieboks:) Ikke rart og Thea var ganske så oppslukt!! Etter ei stund blei ho veldig klissete også....
.. Så da var det bare og hoppe i dusjen:):) En skikkelig juledusj:) Og når vi kom ut fra dusjen så var det på med finstasen:) I år hadde Lene. sjefen min vært i Danmark og ringte meg. Nå har jeg sett sånn kjole du liker til 100 kroner. Skal jeg bare kjøpe den?? Så klart skulle hun det!!! Også fant ho en bolero vi kunne ha til vis det blei litt kjølig!! Passet perfekt!!!!
Thea følte seg virkelig som ei prinsesse og ho så ut som ei også:):) Jeg jobbet hardt for og få litt fres på håret!! Synes ho var ganske så fin-så kom onkelen og suttet på håret.. Jada dere leste riktig. Han suttet på musefletta til Thea så den skulle bli spiss.. Det ødla alt.. Da blei jo håret helt stivt... Årrh var bra irritert og kjenner visse tilbøyeligheter enda!! Man sutter ikke på hår!!!
Videre bar det hjem til mamma og pappa:) For ett styr!! For vi hadde så sinnsykt mange pakker og dra med oss.. Heldigvis hjalp onkel oss.. Også var det bare og vente... Og vente og vente..
Her er det en veldig stolt tante og onkel som sitter og poserer med prinsesse niesa deres!! Og nå får jeg lov og si det veldig høyt også og det er at jeg skal bli tante!! Lisbeth venter baby 13 juli og jeg gleder meg noe sinnsykt!! Jeg er førstegangs tante og jeg skal virekelig gjøre det jeg kan for og være den beste tanta noen sinne!! Fantaserer allerede om klær og ting vi kan finne på i sammen!!!!
Endelig var klokka 17 og julemiddags tid!!! Mamma hadde laga ribbe og rødkål. Medisterkaker og sosiser. Poteter,rosenkål og saus og det smakte sikkelig naaam og jul og nam!!!!
Og etter mat var det som blei så mette at de ikke orket noe-de bare oiet seg hehe:):)
Julaften var også farmora mi og farfaren min på besøk hos mamma
Her er det ei som virkelig koste seg med borde.. Ikke likte ho maten. Ho nektet og spise og ville bare drikke!! Heldigvis fikk ho saftis til desert! Det hjalp en masse:):)
Så etter all den deilige maten og multekremen var det ENDELIG på tide med PAKKER!! Hurra!! Jeg gledet meg skikkelig..
Jeg vet jo jeg er blitt stor jente og sånn. Men åå pakker er gøy! Er gøy fordi jeg får pakker også er jeg veldig glad på Thea sine vegne. Er spendene og se hva ho får og jeg blir skikkelig glad på hennes vegne.Og for og si det heilt grei hadde jeg da masse og være glad for!! For det bungnet med pakker!! Spesielt til Thea men jeg fikk også kanon masse!! Thea synes det var veldig gøy i begynnelsen. Både med sine egene pakker og ho skulle hjelpe alle andre også og åpne litt pakker!
Tror Thea storkoste seg skikkelig:) Og så åpnet ho ei pakke med klær i! Det var kjole og kjoler er det beste Thea vet-så den måtte ho bare kle på seg med en eneste gang:)
Men det er jo ikke til og stikke under en stol. De tingene Thea var aller mest glad for det var sykkelen ho fikk av onkel og tante.






¨
Også var det kjøkkenet fra bestemor og bestefar og dukka fra Maiken!! Keybordet fra farfar og speilet fra Patrick! Og alle barbie dukkene:):) Nei Thea var stor fornøyd med alle pakkene!!
Nå er jula for oss over. Her bruker de fleste ferien på og slappe av,ikke til familie middager og det må en ha respekt for! Så i dag skal Thea og jeg på aketur!!
Alt i alt hadde vi en kjempe fin jul!! Håper alle dere hadde like fint:):) Så ønsker dere forsatt en fin jul!!!

1 kommentar:

Siv sa...

Gooooood juuuul:-)))) Alltid kjekt å lese hva du skriver og det høres ut som dere har storkosa dere. Thea er vakker som alltid. Må si du fikk et sånt der Kodak øyeblikk av broren din sovende i sofa'n he he he.... Kos dere videre. God klem fra oss.