tirsdag 8. desember 2009

Snart jul gitt!!

Tiden går så alt for fort!!! Jula nærmer seg med stormskitt og det gjør to årsdagen også! I tillegg så har Thea blitt barnehage jente!!! Så hvor skal jeg begynne??? Vel vi har pynta til jul da!
Thea er en ganske så god hjelper skal jeg si dere. Og jada jeg veit. Juletre nå!!! Men når jeg først var i gang så klarte jeg ikke og vente!!! Så her så du prydbusken vår!!! Kjøpte ny julepynt i år- har alltid hatt rødt og sølv og nå blei det rødt og gull!! Jeg synes det blei mega fint!! Liker treet mitt fordi det ikke er så høyt men skulle virkelig ønske det ikke var så skeivt!!!!


Men men litt svinn må vi vel regne med???
Her ser du foresten julehjørnet haha:) Jeg elsker sånn kjøkken dill i jula! Så vi har masse bokser og krukker og duker og diverse diverse!!



Jeg fikk foresten lys i den der staken også etterhvert:):) Ikke helt advent med rødelys i men når man har sort stake med røde hjerter på så må det bli sånn!!!






Jeg hadde foresten ei ulykke på jobb her.. Off.. Skulle hjelpe og lage knekk til bidraget som vi skulle sende til pepperkakebyen! Vel knekket sprutet på fingeren og jeg skvatt og mistet hele skjeen oppi knekket og det sprutet opp..



Dette unner jeg ingen. Det var skikkelig vondt. Huden løsnet og det blei blemmer og nei off. Dette bildet er tatt etter noen dager og nå som det er gått ei uke til så ser ting bra ut.. Klør utrolig fordi det gror men det gror fint! Blir nok ett arr der. Så ikke sikkert at fine utringninger er helt det store frem over!


Ellers så har vi fartet rundt. Vi har vært på by tur med Vilde og Kristine og endte på dukketeater for og se Baldrian og Musa i forestillinga "dukkemann kakemann"-Det synes Thea var gørr kjedelig!!! Så ti minutter før slutt-varte bare en halv time så måtte vi bare tuste oss ut!!!
Helgene bruker vi bare til og slappe av!





Jeg vil våge og påstå at min datter er ganske god på dette feltet!! Går i skapet på badet og finner masse filler også er det bare og kaste seg inn i haugen og kose kose kose!!!! Ho er bra skjønn da!!!


Bake dag med Catrine og Helene har vi også skivst inn!!
Mor og datter gledet seg masse!!!


Veldig flink og ta bilde før aktiviteten begynner og vi går og venter. Men når bakinga begynte så glemte jeg vekk hele kamraet!!!!

Denne helga som var nå fikk vi bakt pepperkakehus. Det var en koselig sak og gjøre som lå i pakkekalenderen. Kine hadde som vanelig en sånn jeg er jo super husmora og ting skal og bør gjøres mest mulig ekte og orntlig..Den ideen kaster jeg til fiskene frem over.. For og lage pepperkake hus fra bunnen av er bare tull!! Først hadde jeg kjøpt ferdig deig og ett tre vegger så gikk jeg tom for deig.. Søndags morgen når endelig butikkene åpnet var det ned og kjøpe inn det jeg trengte og lage egen deig..
Og kjevle ut deig er forferdelig og det hjelper ikke stort at hver gang deigen var stor nok kom Thea og røsket av en stor bit og puttet den i munnen med lynets hastighet.. Var alvorlig beskrymret for mageknip ei stund for og si det sånn..
Det blei til slutt ett hus.. Ett STORT hus.. Ett så stort hus at at jeg måtte ringe etter forstrekinger for og sette det sammen!! Også fikk vi pyntet det og spist masse godiser sammtidig.

Så nå er det blitt jul i Justlia 15!



Så har jo Thea begynt i barnehage!! Jepp ho har begynt på avdeling Li, på gruppa måneglimt!

Barnehagen er helt ny og Thea er det første barnet på sin gruppe! Men for ei jente:):) Får så masse skryt der. Ho er så omgjengelig og sosial og flink og leke og det er ikke måte på!!

Første dagen ho skulle begynne var ho full av øyebetennelse men det la ingen demper på dagen:)

Thea stor trives! I dag hadde ho sin aller første dag alene.(bare noen timer) Men det var tydeligvis ekstremt fint for ungen ville ikke hjem når jeg kom og hentet henne!! I morgen blir første lang dagen hennes og jeg er så klart veldig spent!! Men så er det jo det da. At når man har ei sånn flott jente som jeg har så burde man ikke være spent på sånne ting. Man burde bare vite at dette kommer til og gå super bra!!

Så som dere skjønner så har vi det veldig fint!! Jeg jobber og nå har hårek blitt barnehage jente også!!! Og så nærmer jula seg veldig. Julegavene er i boks og alt er bar fryd.. Meen. skulle virkelig ønske jeg blei flinkere til og blogge. Når jeg først tar meg tiden til det så må jeg si at jeg synes det er super morro!!!


Vel kanskje jeg skal gå og se om jeg for sove litt igjen?? Sovnet på soffaen i kved og da er det gjort vet du:):)

Vi blogges venner:)

1 kommentar:

Bente sa...

Så koselig juelhjørnet på kjøkkenet:) Litt tidlig med juletre ja, men det får da være opp til deg det:)Trives dere to med det såhvorfor ikke:)
Har hengt opp julegardiner på kjøkken og stue jeg, men må nok vente med resten til lille juleaften. Hvis ikke blir jeg nok buet ut av mann og eldstesønn:)